måndag 7 maj 2012

Baka baka liten kaka...

Ikväll fick jag sån otrolig lust att baka och något med lingon skulle det bli hade jag bestämt. Så vips hade jag 24 lingonmuffins. Receptet jag använde hittar ni här.


Som de flesta andra är jag överförtjust nu när solen börjat våga visa sig, men jag får inte tillbringa för mycket tid i direkt solsken. För jag äter en antibiotikakur för bihåleinflammation. Hör och häpna jag fick tillslut träffa en läkare, men det gjorde jag privat via skolläkaren. Han konstaterade att jag verkar ha gått med bihåleinflammation nu sen februari och att det är det som gjort att jag gått med stegring. Så nu håller jag tummarna för att jag ska bli frisk med medicinen. Längtar efter att få dansa zumba och börja motionera ordentligt igen.


Jag har ingen trädgård att fixa i, men en liten balkong att göra mysig. Ännu är det lite väl kallt att flytta ut på balkongen för det jag fick med mig hem i fredags efter shoppingrundan i Vasa med mamma. Men det pryder det lilla köket och doftar så härligt. 

Dill, timjan, oregano, gräslök, basilika och citronmeliss.
Inspirerad av mina örter i köket vågade jag mig igår på att koka stroganoff för första gången. Tyvärr fick inga örter krypa ner i grytan, men det blev otroligt gott och köttet var så mört. Lusten att laga mat blev i alla fall stärkt av de fräscha och väldoftande örterna som så småningom ska få krydda vår mat.

1 kommentar:

  1. :)) tog ett tag innan jag hitta dej :)) å fatt hur jag ska göra hahahahah kramiz

    SvaraRadera