lördag 21 april 2012

Loppisrunda med härliga fynd

Idag har vi tillbringat några timmar på 2 olika loppisar. Resultatet blev riktigt bra.

De här underbara klassikerna hittade jag idag. Jag är tacksam för de som säljer såna här fina böcker, men jag måste säga att jag aldrig skulle göra det! De är för värdefulla i mina ögon. Jag måste bara säga att Den fula ankungen har otroligt vackra bilder. 7,80 € betalade jag för dessa.

Den här boken har jag menat köpa länge och idag låg den där och bara väntade på mig.  För enbart 2€ blev den min.


Jag har fastnat för spetstyg och förstås kunde jag ju inte låta bli att köpa den här duken när jag hittade den. Den är ganska stor och kan ni tänka er, den kostade bara 1 €! Jag tror att jag kommer att färga den och sedan sy en tunika eller något liknande åt mig av den.


Jag är så otroligt nöjd med mina fynd! För den som räknat snabbt så kostade rundan mig 10,80 €, med andra ord inte fy skam med tanke på vilka skatter jag fick med mig hem. Efter en så här lyckad loppisrunda önskar jag att jag skulle gå på loppis betydligt oftare :)

3 kommentarer:

  1. Hej vannen! :) Sag pa fb att du har blogg, sa jag har kikat runt lite :P Harligt med loppisfynd, det forgyller vardagen nar man hittar natt riktigt kap billigt. Hoppas allt e bra med dej och att du har/far en skon var! Kram Jenkki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jenkki! Jo, ja längtar efter att våren ska börja här! Behöver energi för att orka med studierna här i vår :) Kanske vi kunde träffas när du kommer hem? :)

      Radera
  2. Jo tack, ett knippe energi vore aldrig fel! Sku va helt rolit att traffas!! Pa helgen nar jag e hemma kommer vi fira min moster, men sakert sku de passa nan av de andra dagarna :)Var befinner du dej nu? I Nkby? Jenkki

    SvaraRadera