torsdag 19 januari 2012

Färdiga alster

Här kommer mina bilder på de senaste virkade och stickade saker jag gjort helt klara.

Här är dockvagnstäcket jag visat under processens gång. Nu är det helt färdigt och i full användning på dagis :) Tyget jag har bakom hittade jag i källaren hemma och min snälla syster sydde fast det åt mig :)




Min uggla är nu klar! :) Tyvärr har jag inte lyckats få en bild av honom i hans rätta miljö. Ni vet, ugglor e vakna på natten och människor sover ju oftast då ;) Här hittar ni mönstret till ugglan, men jag har gjort lite egna modifieringar.
Min mössa e klar :) Började med den i söndags och nu får jag äntligen börja använda den :) Här finns mönstret till mössan, dock i ett annat garn. Jag har stickat i Novita Puro Batik.

5 kommentarer:

  1. Men inte e ju kukkaniitty en färg i Puro batik serien, om de den färgen du ha använt (som de ser ut att vara). Men Batic har också snygga färger! Snygg blev mössan i alla fall! :)

    SvaraRadera
  2. Tack Sanne! :) Nu börjar ja titta närmare på garnet och ser att det faktiskt står kukkaniity,jag har nog bara inbillat mig att det är Puro batik :)

    SvaraRadera
  3. Ja börja iaf fundera då ja har ett nystan puro batic som int alls sir ut som puro serien, puro e ju 100% ull o puro batic är 100 % akryl. Dessutom tycker ja puro kukkaniitty e de snyggaste garne ja ha sitt! Bara ja nångång sku orka laga färdit min sjal som ja virkar med kukkaniittty... :P

    SvaraRadera
  4. Tack Linda :) Det var riktigt roligt att göra den och så skoj att få ge bort den och veta att barnen kommer att använda den :)

    SvaraRadera